KYLTIT NOSTAVAT SKEPPSBRON 2 MALMÖN YÖELÄMÄSSÄ

Ravintola Skeppsbron 2 sijaitsee Malmö Börshusissa Malmön rautatieaseman kupeessa, ja siellä on tilaa 180 vieraalle, suuri lasitettu veranta kanavalle päin. Ravintoloitsija Andreas Pieplow omistaa ravintolan vuodesta 1995 ja ajatuksena on ollut luoda mukava tapaamispaikka jossa rento ilmapiiri ja maailman metropoleista inspiraationsa saanut ruoka yhdistyvät.

Focus sai tehtäväkseen 2015 toimittaa Skeppsbron 2:lle uudet ravintolakyltit ja selkeyttää sijainnin Malmön keskustassa.

Haaste

Ravintola sijaitsee Malmön keskustassa, mutta on kuitenkin erillään muusta, kanavan toimiessa erottajana ja suurin osa ohikulkijoista kulkevat toisella puolella kanavaa.

Kilpailu on kovaa ravintolatiiviin osan kuten Lilla torgetin ja Möllevångstorgetin kanssa, ja määrä spontaaneja vierailijoita ovat pienempiä Skeppsbronissa. Ravintolalla on myös suurikokoinen veranta ja rajoitettu mahdollisuus tunnisteisiin koska Malmö Börshus -rakennuksella katsotaan olevan kulttuurihistoriallista arvoa. Alla näet kuvan ravintola Skeppsbron 2 ilman kylttejä.

Ravintoloitsija Andreas Pieplow, Malmö

Ratkaisu

Toimittajan valinta osui Focukseen koska AnreasPieplow haki toimittajaa joka osaisi ymmärtää ravintolan haasteita, keksiä hyviä ideoita ja toimittaa laadukkaita kylttejä.

Focus pääsi mukaan suunnitteluprosessiin nopeasti ja toi esille eri designratkaisuja yhdessä ravintoloitsijan ja kiinteistönomistajan kanssa. Kunnan kanssa sopimukseen päästettyä tehtiin joitakin loppusilauksia ja viimein sovittiin erillisistä kirjaimista lasiverannan katolla, yhdessä keltaisen, pyörivän tarjoilijan kanssa. Kaikissa kylteissä on LED-valaistus ja kirjaimissa black and white -effektit, mikä tekee niistä mustat päivisin ja valkoiset pimeällä. ”Ruoka & Baari” valaisee keltaisella.

Tulos

Olemme nähneet 30% kasvun kylttien tultua ylös.

Andreas on kylttien jälkeen nähnyt suuren eron. Ravintolan sijainti on saanut ihan uutta näkyvyyttä, ja sekä päivisin, että iltaisin drop-in -vierailijoitten määrä on kasvanut huomattavasti. Toki muitakin asioita tehdään ravintolassa asiakkaiden houkuttelemiseksi, mutta Andreas kertoo, että kasvu on jopa 30% aiempaan verrattuna.

Nyt myös ravintolavalomainoksemme ovat ehdokkaana Vuoden Kyltti Malmössä 2015 -palkinnon saajaksi. Voittajat nimetään 15. syyskuuta 2016. Olisi tietenkin menestys voittaa palkinto, Andreas Pieplow sanoo.

Lataa ja lue koko tarina PDF –muodossa.

X