Kalusteketju Mio jatkaa laajentumistaan Ruotsin markkinoilla ja avaa 2016 vuoden aikana viisi uutta kauppaa ympäri maata. FocusNeoilla ollaan ylpeitä, että saadaan olla mukana kehityksessä ja, että olemme saaneet toimittaa Miolle ulkoiset tunnisteet, muun muassa uuteen Kungsbackan kauppaan Göteborgin ulkopuolella.
Mio-ketjun uusin tulokas on Borgåsin kauppapaikassa, Kungsbackan pohjoispuolella. Kauppapaikka on jatkuvasti kasvava ja Mio -kauppa löytyy uudesta rakennuksesta joka jaetaan muun muassa Rustan ja Nordic Wellness -kuntosalin kanssa.
Kuten kaikissa suurissa kauppapaikoissa on näkyvyys ja etäisyys tärkeää kaupalle. Haaste on antaa asiakkaille opasteet jotka heti sijoittavat kaupan keskipisteeksi ja auttaa heidät löytämään oikeaan paikkaan. Tässä on myös otettava huomioon rakennuksen julkisivu, joten muotoilu on tärkeää kun yritetään löytää oikeanlainen ulkoinen tunnistus joka luo maksimaalisen näkyvyyden ja heijastaa tavaramerkkiä oikealla tavalla. Mio -kaupalla on suuri lasitettu sisäänkäynti ja halusimme löytää tyylikäs ratkaisu joka nostaa kaupan esille ja antaa modernin ilmeen.
Ulkoinen tunnistus perforoidulla logolla
FocusNeo toi esille ulkoisen valomainos-konseptin koko kauppaan Kungsbackassa. Konsepti sisältää julkisivuvalomainoksia, sisäänkäyntitunnisteita, sekä yksinkertaisempia tunnisteita jotka opastavat asiakkaita esim. tavaran vastaanottoon. Uudet tunnisteet heijastavat tavaramerkin profilointia kaikissa paikoissa, kuten kotisivulla, mainoksissa ja opastetunnisteissa kauppojen sisällä.
Sisäänkäynnin yläpuolelle Focus asensi kaksi valomainosta suoraan lasiosaan. Perforoitu logo suoraan julkisivuun on arkkitehtonisesti parempi koko kiinteistölle ja päästää lisäksi valoa toimitilaan päiväsaikaan, kun ei koko ikkuna ole peitetty. Se antaa tyylikkään ilmeen ja heijastaa kaupan imagoa harmonisella tavalla. Logon sivut ovat mustalla lakattuja jotta näkyvyys olisi päiväsaikaan parempi, valkoinen etupuoli taas luo kirkkaan yö-vaikutuksen.
Molemmat mainokset sisäänkäynnin yläpuolella perustuvat siihen designiin ja tekniikkaan jota kutsumme Contrasta LEDiksi. . Tekniikka nostaa esille logon ääriviivat ja valo sijoitetaan profiiliin. Mainosprofiili on selkeä päivisin ja öisin, koska ääriviivat näyttävät valkoisilta päivällä ja valaisevat eteenpäin pimeällä. LED -valaistus on GE:ltä, joka on maailman suurin valodiodivalmistaja. Valkoisena loistavat diodit luovat kirkkaan ja tasaisen valon kirjainten ääriin asti.
.
Mion puolelta ollaan erittäin tyytyväisiä tulokseen ja kaupan uuteen profiiliin. Kaupan omistaja, Daniel Tiberg, katsoo jo eteenpäin:
– Focus on todellakin auttanut meitä luomaan kaupallemme uudet kasvot ulospäin. Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen ja odotamme innolla jatkuvaa yhteistyötä muissa kaupoissa ja uusilla valomainoksilla.”